torsdag 2 september 2010

Toppmoderat i Göteborg tycker Abdirisak Waberi är en hedersman

MODERATERNA Moderaterna har tidigare fått skarp kritik för att man nominerat extremistmuslimen Abdirisak Waberi till en plats högt upp på partiets riksdagslista. Denne Waberi har vid tidigare tillfällen, både i tidningsintervjuer och TV-inslag, givit uttryck för sådana fina svenska värderingar som att det är OK att slå sina hustrur (man får ha fyra enligt Waberi) och att det ideala vore om Sverige var ett muslismkt samhälle. Moderaterna har dock inte tagit vid sig av kritken utan framhärdar med Waberi högt upp på valbar plats. Detta innebär att vid alliansseger kommer Sveriges första renodlade islamist träda in i vår lagstiftande församling.

Detta är dock inget som hittills har hindrat Moderaterna att helhjärtat sluta upp bakom Waberis kandidatur. Med all önskvärd tydlighet framgick vid ett chat på GP idag att man till och med ser den somaliske muslimen som en stor tillgång. Det är kommunstyrelsens vice ordförande Jan Hallberg som på en direkt fråga från en läsare och numera före detta moderatväljare svarar att Waberi är en ”hedersman”. Dessutom ljuger han om att Waberi delar ”alla de värderingar vi har om jämställdhet, synen på kvinnan och familjen med mera.”

Catarina: Jag har alltid röstat moderat men kan inte göra det i år eftersom ni har Abdirisak Waberi på er list. Hur tänkte ni där?
Jan Hallberg: Jag har känt Abdirisak Waberi i många år. Han varit aktiv och förtroendevald i Moderaterna ett antal år. Jag vet att Abdirisak inte står för det som lagts i munnen på honom i en intervju som sedan har fått stor spridning. Abdirisak delar alla de värderingar vi har om jämställdhet, synen på kvinnan och familjen med mera. Men jag inser att det finns grumliga krafter som gärna använder Abdirisak i sin egen sak. Det tycker jag är förkastligt och jag är beredd att försvara Abdirisak som är en hedersman.

Jan Hallberg har antingen extremt dålig koll, eller också ljuger han alltså grovt. Se videoklippet där Waberi uttrycker sina åsikter och fråga er sedan om detta är de moderata värderingar som Waberi enligt Hallberg ställer upp på. Fundera också vem det är som lägger ord i munnen på Waberi här…Ingen, vad jag kan se.

Att Hallberg är en arrogant och dåligt påläst lögnare illustreras också av följande chatinlägg.

Amir: Jag har självt tidigare alltid röstat på M men den här gången tänker jag rösta på Sverigedemokraterna. Ni pratar om integration i fina år men om du som mig själv hade bott i Angered hade du sett att den inte fungerar. Är det inte bättre att minska invandringen tills vi åtminstone löst de problemen som finns?
Jan Hallberg: Jag tycker det är beklagligt men inser att du har lämnat de grundläggande värderingar om människors lika värde som vi moderater står för.

När frågeställaren Amir hävdar att man helt misslyckats med integrationen delar han helt plötsligt inte ”värderingar om människors lika värde”, denna floskulösa nonsensramsa som sjuklöverns politiker rapar upp direkt om man så väcker dom klockan fyra på morgonen med en Glock 17 tryckt mot deras panna.

Att sedan Hallbergs partikamrat och regeringens migrationsminister Tobias Billström också tycker att integrationen misslyckats skulle då enligt Hallbergs förvridna logik  alltså betyda att inte Billström heller delar ”de grundläggande värderingar om människors lika värde som vi moderater står för.” Ridå Hallberg!

Chatten

Gustaf Janson

PrintFriendly Share/Bookmark




Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt