tisdag 28 september 2010

Från vänsterpartist till sverigedemokrat

INSÄNDARE Får börja med att tacka för en väldigt bra sida, jag hittade nyligen till PI och har läst igenom det mesta av nyheter och insändare. Man blir minst sagt mörkrädd när man läser alla vidriga nyheter och hur media systematiskt försöker dölja vilka som står bakom.

Man undrar varför? Oavsett vad man tycker om invandrare, SD, islam och gud vet allt, så måste väl den grundläggande principen för media vara att man skall rapportera vad som händer och inte censurera innehåll om förövare? Inte ens när polisen söker en gärningsman visar dom alltid avgörande signalement i tidningarna vilket verkligen får en att fundera på vad som är fel på vår samhälle? Varför vill media tysta sanningen till varje pris?
Om det börjar brinna i ett hus så blir ju inte saken bättre av att man tiger, då sprider sig bara elden ännu mer och förstör slutligen hela huset.

Varför vill inga av de ”etablerade” partierna ta debatten med SD? Varför postar inga tidningar insändare ifrån SD-väljare? Man talar om att SD därför skulle stå oemotsagda och att det skulle vara en bidragande faktor till deras framgång. Faktum är ju dock att det är raka motsatsen. Eftersom ingen vill/vågar/klarar ta en debatt utan bara basunerar ut sina egna ”slutsatser” och ”analyser” utan möjlighet för SD att besvara så är det ju dom som sätter sina påstående oemotsagda och inte SD, SD har ju snarare med alla medel försökt få vara med och debattera men har systematiskt utfrysts ifrån det mesta.

Hur kan man vägra ge ut uppgifter om invandringens kostnader samtidigt som man påstår att om de skulle komma ut, så skulle Sverigedemokraternas argument falla?

Allt detta visar ju väldigt tydligt att det hänger på en enda sak – Om Svenska folket visste sanningen så skulle en stor del väljare rösta på Sverigedemokraterna.

Men åter till saken, sedan min ungdom har jag alltid varit vänster, antirasist och för allas lika rättigheter. Jag var till och med så radikal att jag gick med tuppkam, nitjacka och slöt gärna upp i diverse demonstrationer och annat för den goda sakens skull.

Sen växte man upp och antog en lite mer nyanserad politisk hållning och i mitt första val röstade jag på Vänsterpartiet.
Jag växte upp i en liten by där vi aldrig har haft några problem med invandrare, de få som kom hit integrerades utan problem och är idag lika Svenska som vem som helst.

Vad var det då som gjorde att jag Röstade på Sverigedemokraterna de två senaste valen?
Jag tycker fortfarande det är viktigt att ha ett välfärdssamhälle, att den som blir sjuk skall kunna försörja sig, att man skall kunna leva på sin pension och att arbetslösa skall kunna få stöd.
Däremot så har jag med fasa sett utvecklingen och resultatet utav massinvandringen som den gode Palme startade på 80-talet. Jag har sett storstäderna omkring bli allt mer våldsamma och känner mig ofta hotad när jag går ut i invandrartäta städer. I min ungdom ville jag flytta till någon storstad och åkte mycket runt som tonåring men den generella utvecklingen på dessa en gång så trevliga platser är den samma – ökat oprovocerat våld ifrån invandrargrupper.
Jag blir rädd när jag tänker på att skaffa egna barn, hur det kommer se ut för dem att växa upp i framtiden med det eskalerande våldet och otryggheten.

Man ser en väldigt tydlig skillnad på de mindre samhällena där ett fåtal invandrare placerats och integrerats på ett bra sätt och de större städerna där invandrare placeras/väljer att placera sig. Där försvinner ofta vilja att integreras, Svenskförakt blir som regel påtagligt hos många precis som med allmänt myndighetsförakt.

Det är inte utan att man frågar sig om detta är tacken de visar sitt nya land och dess skattebetalare för att de fått en ny chans i livet? Att de fått komma undan förtryckande regimer och politiskt förföljelse bara för att komma hit och utöva det samma mot värdlandets invånare?

Nu talar jag naturligtvis inte generellt om invandrare utan de som gör detta är som regel en mindre del, jag har inget emot invandrare utan ser det som ett bra inslag i vårt samhälle. Dock till en begränsad del, vi måste inse att vi inte kan ta in fler än vad vi klarar av. Det är inte rättvist mot varken det Svenska folket eller de invandrare vi tar hit, att inte kunna integrera dem, inte kunna ge dem jobb och en framtid.

Med det vill jag säga att det inte bara är invandrarna självas fel utan även samhället. Hade samma tonåring som sköt mot polisen i Rosengård istället fått växa upp i där jag kommer ifrån så skulle jag vilja gissa att hans liv hade sett annorlunda ut och förmodligen hade han inte försökt sig på samma sak under de förutsättningarna.

Det fungerar helt enkelt inte att låta invandrare själva välja vart de vill bo, då vill de naturligtvis bo med sina landsmän och hamnar på ställen som Rinkeby och rosengård. Där blir mentaliteten en helt annan och det är extremt svårt om inte omöjligt att integrera dem i samhället om de introduceras i ett sådant område.

Kort och gott så har vi en alldeles för stor invandring och ju längre vi tillåter den att fortsätta desto värre kommer det att bli. För mig blev den här frågan så viktig att den överstiger mina andra politiska åsikter varav jag inte ser något annat alternativ än att rösta på Sverigedemokraterna. Det är kanske inte alla dess åsikter jag delar men de flesta är väldigt sunda och rimliga och inget utav dom andra partierna vågar ta i invandringsfrågan med tång ens.

Det är rent utsagt sjukt hur det har utvecklats med de ensamankommande flyktingbarnen, som i själva verket är vuxna män som systematiskt utnyttjar vår välvilja för att få PUT och sen ta hit hela släkten, de lägligt apatiska barnen som anmanar samma princip, att så få grova kriminella invandrare utvisas och att det blir allt otryggare på våra gator och torg. Hur kan man låta någon bli Svensk medborgare utan att denne ens bemödar sig med att lära sig Svenska? Hur kan vi låta alla som ens rör ämnet invandring kallas för rasister medans invandrare fritt får basunera ut ”Svennehora” och ”Svenskjävel”? Hur kommer det sig att vi snarare anpassar vårt samhälle efter invandrare än att de anpassar sig efter vårat? Hur kan man acceptera att förlora hela stadsdelar utan att man tar till med hårdhandskarna? Straffen för misshandel och grova våldsbrott är ju rent utsagt pinsamma och väldigt oproportionerliga med exempelvis ekonomiska brott.

En annan sak är ju att det tar så extremt lång tid för MV att ta ett beslut, det är knappast optimalt att folk kan vara här i flera år innan ett beslut tas sen överklagas beslutet gång på gång och när de väl fastställts återigen så gömmer de sig. Och vad händer då, jo en massa som står och tycker de ska beviljas amnesti? Amnesti för att de bryter mot Svensk lag?

Mina åsikter har faktiskt förändrats så till den grad att jag anser att Vi borde införa nolltolerans, där även permanenta uppehållstillstånd kan återkallas för grovt kriminella, där de heller inte ska sitta och kosta skattebetalarna massa pengar i våra lyxfängelse utan skickas direkt hem och sona straffet i sina hemländer.

Något måste göras omgående och det allra första steget är att vi måste kunna debattera den sak som förändrat vårt samhälle mest de senaste tjugo åren, korten på borden och sen får varje person själv avgöra vad som är viktigast. – Svenskarna eller invandrarna!

Man är inte rasist för att för att man vill vill se en ansvarsfull invandringspolitik, man är inte främlingsfientlig bara för man anser att integrationsvilja bör vara en förutsättning för de som beviljas uppehållstillstånd, man måste heller inte vara invandringskritisk för att anse att kriminella invandrare som inte sköter sig bör utvisas ifrån de land där de erbjudits en andra chans i livet.

Numera trogen SD-väljare

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt