måndag 9 maj 2011

SD i förhandlingar med M i Karlskrona

Video:



"Eftergifter för krav från Sverigedemokraterna kan rädda den borgerliga femklöverns budgetförslag. Vid ett hemligt möte för en vecka sedan diskuterade kommunalrådet Camilla Brunsberg med SD-ledaren Ola Svensson. Ärendet bedöms som mycket känsligt.

I fjol fällde Sverigedemokraterna i egenskap av vågmästare den borgerliga femklöverns budget - och den situationen vill minoritetesstyret inte se en repris på. Därför har Sverigedemokraternas gruppledare Ola Svensson i samtal med kommunstyrelsens ordförande Camilla Brunsberg (M) diskuterat det kommande budgetarbetet.
- Det är korrekt att jag varit där. Jag hade ett antal frågor jag ville ha svar på, säger Ola Svensson till Blekingenytt.
Enligt Camilla Brunsberg har något möte dock aldrig ät rum.
- Jag förstår inte vad du menar, säger hon.
Flera uppgiftslämnare har dock bekräftat för SVT att Sverigedemokraterna fått tydliga signaler på att några av partiets paradfrågor kan lyftas under mandatperioden - om SD ställer sig bakom femklöverns budget.
Men samtalen ska inte ha varit förankrade i vare sig den moderata fullmäktigegruppen eller i femklövern i övrigt. Frågorna ska bland annat handla om Sunnadalsskolans framtid, den så kallade Salsamodellen samt personaltätheten på boendet för ensamkommande flyktingbarn.
- Det är naturligtvis frågor som är intressanta för oss. Jag hoppas på resultat, säger Ola Svensson."

http://svt.se/2.84885/1.2419793/hemligt_mote_mellan_sd_och_m?lid=puff_2419793...

Sändes: 2011-05-09

Ursprungsartikel
Källa: MXCartoons YouTube Channel